Vluchtpech? Wij helpen u op weg!

Koffers gepakt. Zomer voorbij. Tijd om weer naar huis te gaan! Na een fijne vakantie gaat u met een goed gevoel naar het vliegveld. Totdat u op het vliegveld aankomt en u erachter komt dat uw vlucht een paar uur is vertraagd… Dat goede gevoel slaat direct om in onrust. Wat nu?

Vlucht vertraagd

Dit overkwam ook de familie Bakker. Na een heerlijke vakantie in Italië was de familie Bakker klaar om terug te keren naar Nederland. Aangekomen op het vliegveld bleek hun vlucht met zes uur te zijn vertraagd. Bezorgd belden ze SRK met de vraag: “Wat zijn onze rechten, hoe kunnen we hiervoor opkomen en wat kunnen we nu doen?”

Welke rechten heb je als passagier?

Eerder deze maand heeft u kunnen lezen dat een passagier bij instapweigering, vertraging of annulering van de vlucht in aanmerking kan komen voor een aantal vergoedingen. De passagier heeft op de eerste plaats recht op verzorging, zoals eten en drinken, en eventueel een hotelovernachting. Daarnaast heeft een passagier recht op terugbetaling van het vliegticket en bij vertraging van drie uur of meer recht op een compensatie van € 250,- tot € 600,- euro per persoon. De hoogte van het bedrag hangt af van de duur van de vlucht.

Bij wie kan ik mij melden?

Mocht u, zoals de familie Bakker, problemen ondervinden met uw vlucht – en een verzekering hebben bij een van onze leden – aarzel dan niet om SRK te bellen. Onze medewerkers van het Juridisch Service Centrum helpen en adviseren u graag. Wij kunnen u beter en sneller van dienst zijn als u de volgende gegevens bij de hand heeft:

  • Polisgegevens
  • Boekingsgegevens van de vlucht
  • Tickets en/of vluchtnummers
  • Namen van alle passagiers met wie u heeft gereisd.

Heeft u dus problemen ondervonden met uw vlucht? Twijfel niet en bel met ons Legal Service Center op nummer: 079 344 81 81. Mocht u uw zaak liever per e-mail aan melden, dan kan dat naar e-mailadres: nieuwemelding@srk.nl.


Andere artikelen over reizen:

Share:

Meer nieuws van SRK

Share:

Voor alle juridische hulp