Over SRK Rechtsbijstand

Stichting SRK (Schaderegelingskantoor voor rechtsbijstandverzekering) Rechtsbijstand voert onafhankelijke rechtsbijstand uit voor zijn deelnemende verzekeraars. Met meer dan 320 alerte en deskundige juristen, waaronder 70 advocaten, hebben wij altijd de juiste specialist in huis.

Wij willen dat rechtshulp toegankelijk is voor iedereen. Met onze kennis en ervaring bieden wij op professionele en integere wijze, snelle en creatieve oplossingen, waarbij kwaliteit voorop staat. Samen met u gaan we voor het beste resultaat.

Wij werken voor

Onafhankelijk

Een verzekeringsmaatschappij biedt meerdere soorten verzekeringen aan. Hierdoor kunnen belangenconflicten ontstaan. Een verzekeraar mag daarom wel rechtsbijstandverzekeringen afsluiten, maar niet zelf uitvoeren: dit doet SRK Rechtsbijstand voor zeven verzekeraars. 

Erkende opleider

SRK is erkend als opleidingsinstelling door de Nederlandse Orde van Advocaten. We besteden dan ook veel aandacht aan de ontwikkeling en continue opleiding van onze juristen. Jaarlijks bieden we diverse cursussen aan om hun kennis te verbreden, te verdiepen en actueel te houden. Onze junior juristen gaan bij indiensttreding een tweejarig opleidingstraject ‘Beroepsvaardigheden’ in en nemen daarnaast deel aan tal van juridische cursussen.

Vrije advocaatkeuze

Vrije keus is aan de orde zodra uw belangen in een gerechtelijke of administratieve procedure moeten worden verdedigd, vertegenwoordigd of behartigd. U kunt dan kiezen voor een jurist of advocaat werkzaam bij SRK. Uw zaak is bij onze juristen en advocaten in deskundige handen. Ook kunt u kiezen voor een advocaat die niet aan SRK verbonden is. SRK verstrekt dan binnen de grenzen van uw polis de opdracht aan de advocaat van uw keus.

Lees meer over de Vrije keuze.

Wat vinden onze klanten?

Wij vinden het belangrijk om te weten wat er bij u, als klant, leeft. Daarom laten wij doorlopend klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf. 

Cijfers klanttevredenheid

Resultaten van het onderzoek van het afgelopen kwartaal treft u hieronder aan.

Hoe tevreden bent u over SRK Rechtsbijstand?

8,1

Hoe tevreden bent u over de afloop van uw zaak?

8,1

Hoe tevreden bent u over uw jurist?

8,6

Resultaten van afgeronde zaken in de periode 01-07-2017 t/m 30-09-2017 .

 

Hoe gaat zo’n onderzoek in zijn werk?

Wij willen dat u vanaf het begin het gevoel heeft dat uw zaak in goede handen is. Daarom krijgt u ongeveer zes weken na uw aanmelding een uitnodiging voor onze  eerste klanttevredenheidsonderzoek. We horen dan graag of u tevreden bent over het aanmelden van uw zaak en de eerste contacten met uw jurist.

Na afronding van uw zaak krijgt u een tweede klanttevredenheidsonderzoek. In dit onderzoek vragen wij onder andere naar uw tevredenheid over de afloop van de zaak en de tevredenheid over de jurist die uw zaak heeft behandeld.

Wat doen wij met uw antwoorden?

Door reacties van klanten weten wij wat goed gaat en wat beter kan. Hierdoor kan SRK zich blijven verbeteren.

Uw reactie wordt gedeeld met de jurist die uw zaak behandeld. Bent u tevreden, dan is dit voor uw jurist fijn om te horen. Als u niet tevreden bent kan de jurist dit eventueel met u bespreken, zodat u daarna samen verder kunt met uw zaak.

Klacht?

Heeft u een klacht over uw jurist of SRK? Meld het hier.

 


SRK Rechtsbijstand verzorgt de rechtsbijstand van onderstaande verzekeraars

Kies een van de bij ons aangesloten verzekeringsmaatschappijen.

Voor alle juridische hulp