Ik wil een zaak aanmelden

U kunt uw zaak op verschillende manieren bij ons aanmelden. Hieronder leest u hoe dat moet. Bij een aanmelding hebben wij de volgende gegevens van u nodig:

  • uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres;
  • de maatschappij waar u verzekerd bent en uw polisnummer; 
  • de ingangsdatum van uw rechtsbijstandverzekering;
  • een korte, duidelijke omschrijving van het probleem;
  • de stand van zaken  van het probleem;
  • kopieën van alle relevante documenten.

Aanmelden van een zaak kan via

  1. mijn.SRK.nl 
  2. U kunt er ook voor kiezen telefonisch te melden. Bel hiervoor met ons Legal Service Center op 079-330 31 00. Ze zijn u graag van dienst met juridisch advies of hulp bij het aanmelden van uw zaak. 

Wij adviseren u voordat u uw zaak meldt eerst te kijken naar onze lijst veel gestelde vragen en antwoorden. Wellicht vindt u hier al het antwoord op uw vraag. 

Wat gebeurt er met uw zaak?

De verzekeraars

Wij kunnen u alleen helpen als u een rechtsbijstandverzekering heeft bij een van de volgende verzekeraars en hun volmachten:

  • AEGON Schadeverzekering N.V.
  • Goudse Schadeverzekeringen N.V.
  • NN Non-Life Insurance N.V.
  • JUWON Onderlinge Schademaatschappij U.A.
  • Nationale Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij N.V.
  • de Vereende schade- en verzekeringswerken N.V. (Rialto Verzekeringen)
  • De Zeeuwse Verzekeringen (Goudse Schadeverzekeringen N.V.)
  • Zelf (Reaal Schadeverzekeringen N.V. handelend onder het merk Zelf)

Machtig ons om uw assurantietussenpersoon te informeren

Heeft u een assurantietussenpersoon en wilt u dat deze geïnformeerd wordt over uw zaak? Dan kunnen wij daarvoor zorgen. We hebben dan wel een machtiging van u nodig. Zonder uw machtiging mogen wij geen gegevens over u aan een ander verstrekken.
Klik hier om het machtigingsformulier te downloaden. Lees de tekst op het formulier goed door. Daarna kunt u het printen, invullen, ondertekenen en opsturen naar:

SRK Rechtsbijstand 
Postbus 3020
2700 LA Zoetermeer

Wilt u meer weten? Bekijk dan de veelgestelde vragen over de machtiging.

Archiveringsbeleid

Op het moment dat SRK een dossier sluit en archiveert, bewaart SRK Rechtsbijstand op dit moment het dossier zeven jaar. Na deze termijn vernietigt SRK Rechtsbijstand het dossier, conform geldende wet- en regelgeving. Het is daarom van belang dat u zelf belangrijke originele stukken bewaart.

Ik wil een zaak aanmelden

  • Meld uw zaak aan via mijn.SRK.nl. Wilt u de aanmelding via uw assurantie-tussenpersoon laten verlopen? Vul dan deze machtiging in.
  • Wilt u een zaak aanmelden via een e-mail? Stuurt u dan een bericht naar nieuwemelding.
  • Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op 079-330 31 00.
  • Bekijk de veelgestelde vragen.
  • Wat gebeurt er met uw zaak?

Nog niet verzekerd?


Voor alle juridische hulp