Kwaliteit

Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Stichting SRK Rechtsbijstand voert onafhankelijke rechtshulp uit voor zeven verzekeraars. Drie van deze verzekeraars zijn houders van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dat is een kwaliteitskeurmerk van de Stichting toetsing verzekeraars. Het klantgericht werken van een verzekeraar staat centraal in de beoordeling.

Dat SRK de rechtshulp voor deze verzekeraars uitvoert, betekent ook dat wij willen voldoen aan de normen van het Keurmerk. Ook voor SRK Rechtsbijstand geldt dat wij continu werken aan het verbeteren van onze dienstverlening richting klanten. De normen van het  Keurmerk helpen ons daarbij.

Meer informatie over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren vindt u op www.keurmerkverzekeraars.nl.

Hoe snel reageert SRK op uw vragen en/of uw verzoek?

SRK is van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar. Als u ons belt, staan we u zo snel mogelijk te woord. De maximale wachttijd is vijf minuten, gemiddeld heeft u binnen één minuut een medewerker aan de lijn.

Belt u voor een dossier dat in behandeling is of naar aanleiding van een brief of e-mail die u van ons ontvangen heeft? Belt u dan naar het telefoonnummer dat in de brief of e-mail wordt vermeld. Dan komt u nog sneller bij de persoon terecht die u zoekt.

Hoe snel kunt u een reactie van ons verwachten op uw vragen en verzoeken? Wij streven ernaar zo snel mogelijk inhoudelijk te reageren. Soms lukt dat niet. Dan geven wij aan wanneer dat wel lukt.

Hieronder treft u een handig overzicht aan van de termijnen die wij hanteren. Dat is prettig om te weten.
 

Hoofdproces        Deelproces        Reactie
Schadebehandeling    Melding van de zaakBinnen 1 werkdag
 Inhoudelijk contact*Uiterlijk binnen 5 werkdagen
   
 Terugbellen in lopende zaakUiterlijk volgende werkdag
 E-mail contact in lopende zaakConform persoonlijke afspraak met uw jurist
 Algemene e-mailadressenBinnen 2 werkdagen
 Doorbetaling eventuele geldbedragenBinnen 5 werkdagen
   
KlachtbehandelingTelefonisch of schriftelijk contact2 werkdagen
 Inhoudelijke afwikkeling10 werkdagen

*inhoudelijk contact betekent dat uw zaak óf in behandeling is genomen door één van onze juristen óf dat u een bericht ontvangt over de dekking van uw zaak.

Klachtrapportage

Klik hier voor de SRK Klachtenrapportage 2016


Voor alle juridische hulp