Kwaliteit

Onafhankelijk en klantgericht

Kwaliteit staat bij ons voorop: kwaliteit in dienstverlening en van onze juridische deskundigheid. Uw belang als klant is onze belangrijkste drijfveer: snelheid en een goede communicatie horen daarbij.  

Wij zorgen ervoor dat onze juristen de beste zijn in hun vakgebied. Zij volgen regelmatig opleidingen en cursussen om hun juridische expertise op peil te houden. Onze interne opleidingen zijn erkend door de Nederlandse Orde van Advocaten. 

Wij werken volgens de Kwaliteitscode Rechtsbijstand en het Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Hoe snel reageert SRK op uw vragen en/of uw verzoek?

SRK is van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur telefonisch bereikbaar. Als u ons belt, staan we u zo snel mogelijk te woord. De maximale wachttijd is vijf minuten, gemiddeld heeft u binnen één minuut een medewerker aan de lijn.

Hoe snel kunt u een reactie van ons verwachten op uw vragen en verzoeken? Wij streven ernaar zo snel mogelijk inhoudelijk te reageren. Soms lukt dat niet. Dan geven wij aan wanneer dat wel lukt.

Hieronder treft u een overzicht aan van de termijnen die wij hanteren. 

Hoofdproces        Deelproces        Reactie
Schadebehandeling    Melding van de zaakBinnen 1 werkdag
 Inhoudelijk contact*Uiterlijk binnen 5 werkdagen
   
 Terugbellen in lopende zaakUiterlijk volgende werkdag
 E-mail contact in lopende zaakConform persoonlijke afspraak met uw jurist
 Algemene e-mailadressenBinnen 2 werkdagen
 Doorbetaling eventuele geldbedragenBinnen 5 werkdagen
   
KlachtbehandelingTelefonisch of schriftelijk contact2 werkdagen
 Inhoudelijke afwikkeling10 werkdagen

*inhoudelijk contact betekent dat uw zaak óf in behandeling is genomen door één van onze juristen óf dat u een bericht ontvangt over de dekking van uw zaak.

Klanttevredenheid

Wij onderzoeken continue of onze klanten tevreden zijn met de geboden rechtshulp. Daarom krijgt u ongeveer zes weken na uw aanmelding een uitnodiging voor ons eerste klanttevredenheidsonderzoek. Bij afronding van uw zaak krijgt u een tweede klanttevredenheidsonderzoek. 

Klachten

Als u niet tevreden bent is het belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met uw jurist. Een goed gesprek is soms al voldoende om uw onvrede weg te nemen en weer samen verder te kunnen werken aan uw zaak. Komt u er niet uit met uw jurist? Laat het ons dan weten.


Voor alle juridische hulp