Zaak aanmelden

Meld direct uw zaak bij SRK

Heeft u een (dreigend) juridisch geschil en wilt u stappen ondernemen? Als u verzekerd bent bij een van onze aangesloten verzekeraars is de juridische hulp van SRK Rechtsbijstand in de meeste gevallen gewoon gedekt. 

Heeft u een juridische vraag over uw situatie, maar nog geen concrete zaak? Dan bent u misschien sneller geholpen met dit formulier.

U begint met het invullen van onderstaande intake. Het is belangrijk dat we een volledig beeld hebben van uw situatie. Daarom vragen wij u alle gevraagde informatie aan te leveren. Zo kunnen we u zo goed mogelijk helpen. Hoe completer de ingevulde intake, hoe sneller de behandeling van uw zaak.

Eerst kijken wij of uw verzekering dekking biedt voor uw conflict. In de meeste gevallen nemen we uw zaak in behandeling en neemt uw jurist binnen 5 werkdagen contact met u op. Als wij nog vragen hebben of uw zaak niet gedekt wordt door uw verzekering, hoort u dat (en waarom het niet gedekt is) binnen diezelfde 5 werkdagen.

SRK bewaart uw gegevens gedurende de dienstverlening, waaronder ook het beoordelen van uw aanspraken op de polis. Nadat uw melding of dossier is afgerond, bewaart SRK uw gegevens voor zeven jaar. Hierna vernietigt SRK het dossier, conform geldende wet- en regelgeving. Voor meer informatie zie onze bewaartermijn.

Liever telefonisch contact met SRK? We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08.00 en 18.00 via 079 - 344 81 81.

Snelste route


Webformulier test totaal

Zaak aanmelden
Door dit formulier zo volledig mogelijk in te vullen kunnen wij uw zaak sneller in behandeling nemen.
Uw gegevens
Indien u niet de polishouder bent, maar verzekerd bent via een familielid/partner kies "Nee"
Gegevens Polishouder
Over het conflict
Graag willen we iets meer weten over uw conflict, zodat u zo snel en zo goed mogelijk geholpen kan worden
We willen graag iets meer weten over uw situatie. Wanneer is uw probleem of vraag begonnen? Heeft u al stappen ondernomen? U hoeft hier nog niet alle details te vertellen, maar juist de grote lijnen. Daar hebben we nu voldoende aan.
Graag willen we weten of u zelf een voorkeur heeft voor een oplossing. Vindt u het bijvoorbeeld belangrijk om de verstandhouding goed te houden? Of wilt u het onderste uit de kan? Vaak zijn er meerdere oplossingen mogelijk en zo kiezen we degene die het best bij u en de situatie past.
Heeft u een dagvaarding ontvangen of is er een besluit van een ander overheidsorgaan waar u bezwaar tegen kunt maken?
Heeft u een uiterlijke reactiedatumontvangen van de andere partij?
Heeft u hulp ingeschakeld van een andere kantoor of instantie
Verkeer
Gaat uw zaak over een verkeersongeval of schade aan uw auto? Ga dan verder met dit deel van het formulier.
Werk en Inkomen
Gaat uw zaak bijvoorbeeld over een conflict met uw werkgever, over uw pensioen of uitkering? Ga dan verder met dit deel van het formulier.
Letsel
Gaat uw zaak over letsel aan uw eigen lijf of dat van anderen? Ga dan verder met dit deel van het formulier.
Consumentenconflict
Gaat uw zaak over geld, een contract of een aankoop? Ga dan verder met dit deel van het formulier.
Wonen
Gaat uw zaak over wonen, bouwen of huren? Ga dan verder met dit deel van het formulier.
Overig
Valt uw conflict niet in bovenstaande categorieën? Gaat uw zaak bijvoorbeeld over een scheiding of een erfenis? Ga dan verder met dit deel van het formulier.
Verkeersletsel
Files must be less than 2 MB.
Allowed file types: gif jpg jpeg png txt pdf doc docx zip.

Voor alle juridische hulp